سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار روز تکنولوژی و معرفی کسب و کارهای آنلاین

نظر

بنابراین به شما گفته شده است که فرزندتان نیاز به ارزیابی عصب روانشناختی یا آزمایش عصب روانشناختی دارد؟ این پیشنهاد ممکن است از طرف معلم، متخصص اطفال، درمانگر یا ارائه دهنده درمان دیگری (گفتار درمانگر، کاردرمانگر و غیره) کودک شما باشد. یادگیری بیشتر در مورد ارزیابی های عصب روانشناختی گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد. اصطلاحات جدید زیادی برای یادگیری وجود دارد و یافتن شخصی برای انجام ارزیابی می تواند گیج کننده باشد. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که در ارزیابی عصب روانشناختی چه چیزی دخیل است و چگونه می توانید برای یافتن فرد مناسب برای کار با او اقدام کنید.

 

ارزیابی عصب روانشناختی چیست؟


ارزیابی عصب روان‌شناختی که تست عصبی روان‌شناختی نیز نامیده می‌شود، یک ارزیابی عمیق از مهارت‌ها و توانایی‌های مرتبط با عملکرد مغز است. این ارزیابی حوزه هایی مانند توجه، حل مسئله، حافظه، زبان، I.Q.، مهارت های دیداری- فضایی، مهارت های تحصیلی و عملکرد اجتماعی-عاطفی را اندازه گیری می کند. ارزیابی عصب روانشناختی با تست های موجود در ارزیابی عصبی (به عنوان مثال EEG) یا تصویربرداری عصبی (مانند سی تی اسکن یا MRI) متفاوت است.

نکته ای که باید در مورد هر ارزیابی عصب روانشناختی به خاطر بسپارید این است که تغییری در فرزند شما ایجاد نخواهد کرد. آنها همان کودک شایان ستایش (و گاهی چالش برانگیز) قبل از ارزیابی خواهند بود. مزیت ارزیابی، و تشخیص‌ها و توصیه‌های همراه با آن، این است که به سایر متخصصان درمان، معلمان، و والدین یا سرپرستان اجازه می‌دهد بهتر درک کنند که چرا ممکن است فرزند شما در زمینه‌های خاص مشکل داشته باشد. این ارزیابی توصیه هایی را برای انواع مداخلات یا درمان هایی که ممکن است با توجه به مجموعه ای از نقاط قوت و ضعف کودک شما موثر و مناسب باشد، ارائه می دهد. این می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد!

 

چه کسی ارزیابی عصب روانشناختی را تکمیل می کند؟


یک عصب روانشناس ارزیابی عصب روانشناختی را تکمیل می کند. عصب روانشناس یک روانشناس بالینی یا مدرسه دارای مجوز (با مدرک روانشناسی یا دکترا) است که یک دوره فلوشیپ دو ساله را نیز در روانشناسی عصبی گذرانده است. عصب‌روان‌شناسان کودک ارزیابی‌های عصب‌روان‌شناختی جامعی را برای کودکان پیش‌دبستانی، کودکان مدرسه‌ای، نوجوانان و بزرگسالان جوان ارائه می‌کنند تا به شناسایی عوامل عصبی شناختی زمینه‌ای کمک کنند که به نقاط قوت و ضعف عملکرد آنها در محیط‌ها، معمولاً خانه و مدرسه، کمک می‌کند. توانایی‌ها و مهارت‌ها در چارچوب رشدی در نظر گرفته می‌شوند و با همسالان هم‌سن و سال و همچنین با توانایی‌های خود فرد مقایسه می‌شوند.
چگونه یک روانشناس عصبی پیدا کنم؟

ممکن است پزشک اطفال، درمانگر، سایر والدین یا مدرسه توصیه هایی داشته باشند. گاهی اوقات مدرسه کودک یا هیئت آموزشی می تواند توصیه یا ارزیابی ارائه کند. ممکن است بخواهید عصب روانشناسان منطقه خود را در گوگل جستجو کنید یا با بیمارستان آموزشی محلی خود تماس بگیرید تا فردی در نزدیکی خود پیدا کنید (به عنوان مثال، ColumbiaDoctors | Children"s Health یا www.psychologytoday.com). شرکت بیمه شما همچنین ممکن است لیستی از روانشناسان عصبی در منطقه شما را که در شبکه هستند به شما ارائه دهد. از آنجایی که می‌خواهید با یک روان‌شناس عصبی کار کنید که شما و فرزندتان با او احساس راحتی می‌کنید، منطقی است که قبل از استخدام، سؤال بپرسید و/یا وب‌سایت او را بررسی کنید.